FILM : SODOBNI PLES!
Kreativna šola plesnega filma
Plesni Teater Ljubljana vabi v Kreativno šolo plesnega filma, ki je sestavljena iz treh različnih – a nujnih modulov, ki so časovno razporejeni od februarja do aprila 2019.
Obsegala bo teoretični uvod in praktični pristop z razvijanjem lastne ideje. Namen šole je omogočiti mladim, da se seznanijo z zakonitostmi plesnega filma in pod mentorstvom različnih izkušenih mentorjev realizirajo kratke plesne filme. Predstavitve oz. »MasterClassi« bodo odprti za javnost.
Kreativna šola bo potekala v Ljubljani (projektna soba SCCA-Ljubljana, Metelkova 6 in v Plesnem Teatru Ljubljana, Prijateljeva 2a) v treh terminskih sklopih ali modulih:
15.2. - 17.2. 2019: 1. MODUL - PREDPRODUKCIJA
29.3. – 31.3. 2019: 2. MODUL - PRODUKCIJA
12.4. – 14.4. 2019: 3. MODUL - POSTPRODUKCIJA
K sodelovanju vabimo mlade koreografe, režiserje, snemalce, videaste, videografike in video umetnike.
Od zainteresiranih kandidatov pričakujemo kratko zgodbo (sinopsis, treatment, opis likov – največ ena A4 stran).
Komisija v sestavi: dr. Andreja Kopač – dramaturginja in poznavalka sodobnega plesa, Matjaž Mrak – snemalec / direktor fotografije, Maša Kagao Knez – plesalka, koreografinja in Katja Somrak – producentka, bo na podlagi prispelih prijav izbrala 5 najbolj obetavnih zgodb. Izbranim avtorjem / skupinam avtorjev bomo omogočili izobraževanje za skromno participacijo 30 EUR.
Premierno predstavitev novih plesni filmov bomo izvedli znotraj posebnega dogodka v jeseni 2019.
Prijavo s svojimi kontaktnimi podatki, motivacijskim pismom in dosedanjimi izkušnjami (v primeru, da jih imate) pošljite na elektronski naslov info@ptl-lj.si najkasneje do 8. februarja 2019. Izbrani udeleženci bodo o prijavi obveščeni po elektronski pošti najkasneje do 11. februarja 2019.
MODULI
PRVI modul – PREDPRODUKCIJA ali kje je zgodba? (trajanje: vikend – 3 dni)
Mentorja: dr. Andreja Kopač – naracija plesnega filma
Matjaž Mrak – storytelling in vizualna naracija
»MasterClassa«: Ema Kugler in Tanja Zgonc
Vsebina: prvi modul je posvečen predprodukciji, kjer se slušatelji soočajo z razliko med filmsko in plesno naracijo tako na odru kot na platnu. Gradijo na različnih primerih ter sočasno brusijo svojo zgodbo.
Ob koncu petkovega in sobotnega dela bo za slušatelje (in izven) organiziran tudi »MasterClass«, na katerem se predstavijo različni ustvarjalci. V prvem delu se predstavita Ema Kugler in Tanja Zgonc, ki ju ni treba posebej predstavljati. Obe sta svetovna špica na svojem področju in nagrajenki Prešernovega sklada. Tanja Zgonc je kot koreografinja in plesalka, butoistka dejavna že 30 let in priznana na svetovni ravni. Ustvarila je 22 avtorski predstav in prejela številne nagrade.
Ema Kugler je umetnica renesančnega tipa: deluje kot režiserka, scenaristka, scenografinja, kostumografinja, montažerka, multidisciplinarna umetnica z edinstvenim in svojevrstnim avtorskim izrazom.
Konzultacije – na polovici med prvim in drugim Modulom se slušatelji srečajo s svojima mentorjema in jima predstavijo dodelave/izboljšave/rešitve, ki so jih naredili izven delavnice sami. Srečanje je obvezno in traja le kaki dve uri za vse skupine skupaj.
DRUGI modul – PRODUKCIJA (trajanje: vikend – 3 dni)
Mentorica: Valentina Turcu
Asistenta: 2 baletna plesalca
Pomoč mentorici: Matjaž Mrak
»MasterClass«: Jasna Hribernik
Baletna solistka in koreografinja Valentina Turcu velja za eno najbolj ustvarjalnih baletnih plesnih umetnic tako v Sloveniji kot v mednarodnem prostoru. Razmeroma zgodaj je postala članica slovite baletne skupine Béjart Baleta iz Lozane (Švica), v okviru katerega se je izpopolnjevala pri velikem koreografu in mojstru neoklasicistične ekspresije in rafiniranega odrskega spektakla Mauriceu Béjartu. Tam je ustvarila vrsto vlog iz širokega repertoarja neoklasičnega baleta in sodobnega plesa: Kralj Lear, Ognjena ptica, Čudežni Mandarin, Šeherezada, Grška taverna, Stravinsky Concerto, Življenje P. Chereauja, L’Amour me dit, L’Art de pas de deux, La Porte et un Soupir in Pomladno obredje. V letu 2016 je ustvarila povsem novo koreografijo in režijo baleta Jevgenij Onjegin ter zanjo prejela nagrado Prešernovega sklada. Nov uspeh predstavlja "filmski balet" Smrt v Benetkah, ki je že bil proglašen med "Top 10" baletnih premier v Evropi in za najboljšo predstavo na Hrvaškem minulega leta.
Vsebina: drugi modul je posvečen produkciji plesnih filmov. Mentorica bo vodila slušatelje skozi proces produkcije filmov na podlagi "remakea" njenega kratkega baletnega filma Čas pomladi, ki je nastal v sodelovanju z Matjažem Mrakom. Predvsem bo poudarek na delu s plesalci. Prav tako se bodo slušatelji lahko pogovorili s plesalcema tudi o delu pred kamero.
V drugem Modulu se na »MasterClassu« predstavi režiserka Jasna Hribernik, v opusu katere je lepo število plesnih filmov. Na predavanju bo govorila predvsem o njenem najnovejšem plesnem filmu.
Konzultacije – nekje na polovici med drugim in tretjim modulom se slušatelji srečajo z mentorico (preko Skype ali podobne povezave) ali pomočnikom mentorice in jima predstavijo napredek, težave, izzive… Soočenje je obvezno za vse izbrane slušatelje in traja približno 2h.
TRETJI modul – POSTPRODUKCIJA (vikend – 3 dni)
Mentor: Peter Braatz
»MasterClassa«: Bošzjan Kačičnik in Jurij Moškon
V tem delu se slušatelji srečajo s teoretičnim in praktičnim delom v postprodukciji. Modul vsebuje tako obdelavo slike kot obdelavo tona/zvoka/šumov in izdelavo enostavnih grafik.
Mentor: Peter Braatz je diplomant Münchenske filmske akademije in znan kot dokumentarist z izjemnim avtorskim pristopom. V svoji karieri je delal tako z Davidom Lynchem (Blue Velvet) kot z Wernerjem Herzogom. Za svoje delo je bil tudi večkrat nagrajen. Zadnji dve dekadi živi v Ljubljani, a dela po celotnem svetu. Pred nedavnim je naredil dokumentarec s Tuaregi.
»MasterClass«: Boštjan Kačičnik – letos nagrajenec na Festivalu Slovenskega filma za najboljši zvok / zvočno obdelavo v filmu Družinica režiserja Jana Cvitkoviča. Že sama nagrada govori o kvaliteti mentorja.
»MasterClass«: Jurij Moškon – montažer z velikim M. Večkrat nagrajen za montaže celovečernih in kratkih filmov. Jurij je diplomiral montažo na češki filmski akademiji FAMU.
Konzultacije z mentorjem.